• Acasa
  • Servicii
    • Promovare Facebook
    • Promovare Google
    • Promovare Social Media
    • Creare site web
  • Medical Marketing
  • Studii de caz
  • Resurse
    • Ghidul “Dublează Numărul de Clienți în 90 Zile”
    • Ghidul “Adaptează-ți Marketing-ul în Criză”
  • Joburi
    • Graphic Designer Social Media (Remote)
    • Digital Marketing Specialist, Junior (Full-Time)
    • Digital Marketing Specialist, Mid-Level (Remote)
    • Digital Marketing Specialist, Nivel Mediu (Bacău, Full-Time)
  • Contact
  • Acasa
  • Servicii
    • Promovare Facebook
    • Promovare Google
    • Promovare Social Media
    • Creare site web
  • Medical Marketing
  • Studii de caz
  • Resurse
    • Ghidul “Dublează Numărul de Clienți în 90 Zile”
    • Ghidul “Adaptează-ți Marketing-ul în Criză”
  • Joburi
    • Graphic Designer Social Media (Remote)
    • Digital Marketing Specialist, Junior (Full-Time)
    • Digital Marketing Specialist, Mid-Level (Remote)
    • Digital Marketing Specialist, Nivel Mediu (Bacău, Full-Time)
  • Contact
  • Acasa
  • Servicii
    • Promovare Facebook
    • Promovare Google
    • Promovare Social Media
    • Creare site web
  • Medical Marketing
  • Studii de caz
  • Resurse
    • Ghidul “Dublează Numărul de Clienți în 90 Zile”
    • Ghidul “Adaptează-ți Marketing-ul în Criză”
  • Joburi
    • Graphic Designer Social Media (Remote)
    • Digital Marketing Specialist, Junior (Full-Time)
    • Digital Marketing Specialist, Mid-Level (Remote)
    • Digital Marketing Specialist, Nivel Mediu (Bacău, Full-Time)
  • Contact
Începe!
  • Acasa
  • Servicii
    • Promovare Facebook
    • Promovare Google
    • Promovare Social Media
    • Creare site web
  • Medical Marketing
  • Studii de caz
  • Resurse
    • Ghidul “Dublează Numărul de Clienți în 90 Zile”
    • Ghidul “Adaptează-ți Marketing-ul în Criză”
  • Joburi
    • Graphic Designer Social Media (Remote)
    • Digital Marketing Specialist, Junior (Full-Time)
    • Digital Marketing Specialist, Mid-Level (Remote)
    • Digital Marketing Specialist, Nivel Mediu (Bacău, Full-Time)
  • Contact
Blog
Home Marketing online 7 metode eficiente de promovare a unei afaceri in 2019
Marketing online

7 metode eficiente de promovare a unei afaceri in 2019

Daniel Craciun iunie 16, 2019 0 Comments

Mediul digital ia amploare pe zi ce trece si reprezinta un canal perfect de promovare a unei afaceri daca lucrurile sunt facute cum trebuie. Iti voi prezenta mai jos cateva metode pe care le poti folosi in cresterea afacerii tale folosind mediul online.

1. Foloseste website-ul firmei ca pe un instrument de marketing
2. Foloseste un landing page (pagina de destinatie) optimizata pentru vanzari
3. Construieste reclame platite pe Facebook
4. Foloseste-te de principiul reciprocitatii
5. Construieste reclame platite pe Google Ads
6. Foloseste-te de marketing prin e-mail
7. Incearca marketing afiliat

Asadar, sa incepem!

1. Foloseste website-ul firmei ca pe un instrument de marketing

Un website nu este facut doar pentru a prezenta o afacere, dar acesta este primul motiv pentru care construim un site web pentru firma noastra. Vrem sa ne uitam dincolo de principalul motiv si sa il folosim ca pe un adevarat instrument de marketing.

    Vrei sa primesti si mai multe informatii despre cum sa-ti promovezi afacerea?


    Aboneaza-te si primesti cadou de bun venit chestionarul de identificare al avatarului de client!

    Optimizeaza SEO-ul site-ul afacerii tale (pentru motoarele de cautare)

    Prin SEO intelegem Search Engine Optimization, practic reprezinta modul in care organizam website-ul afacerii noastre pentru a ajuta motoarele de cautare – in special Google – sa ne indexeze paginile. Cu cat aceasta optimizare este facuta mai bine, cu atat Google va afisa paginile site-ului tau in topul rezultatelor, in momentul in care o persoana cauta pe Google anumite cuvinte cheie (de exemplu: firma organizare evenimente, service auto sau si mai specific: inchiriere masini de lux bucuresti).

    La un nivel de baza, optimizarea SEO se face cu usurinta, mai ales daca website-ul este realizat in platforma WordPress.

    Bineinteles, exista si alti factori care influenteaza aceasta optimizare, precum:

    • traficul pe care il ai pe website (este de preferat ca acesta sa fie ridicat)
    • nu orice trafic este bun, ci cel prin care persoanele sunt cu adevarat interesate de subiectul abordat, astfel incat ele sa petreaca mai mult timp pe website
    • vechimea site-ului web, desi nu mai este asa de important cum era inainte, reprezinta unul dintre factori
    • frecventa cu care actualizezi continutul website-ului (articole de blog spre exemplu)

     

    Sfaturi pe care le poti avea in vedere legate de cum sa faci SEO pentru site-ul tau:

    • alege un cuvant cheie unic si specific pentru fiecare pagina a site-ului (ex: inchirieri auto de lux bucuresti)
    • foloseste cuvantul cheie de cel putin 6-7 ori in continutul paginii
    • foloseste cuvantul cheie in titluri formatate H1, H2, H3
    • foloseste cuvantul cheie in primul paragraf al paginii
    • foloseste cuvantul cheie ca si alt-tag pentru imaginile din pagina
    • foloseste cuvantul cheie in titlul paginii si in descrierea meta
    • gandeste-te cum poti face vizitatorul sa petreaca mai mult timp pe pagina
    • adauga link-uri catre alte informatii valoroase din site-ul tau, astfel vizitatorul va sta mai mult pe site-ul tau
    • adauga link-uri catre informatii de pe site-uri de presa / stiri cu autoritate (ne referim aici la website-uri cu trafic ridicat, precum https://stirileprotv.ro/ sau altele relevante cu domeniul tau de activitate)
    • creeaza continut relevat pentru publicul tau tinta

     

    Posteaza regulat articole de blog

    Cumva acest lucru se leaga de ceea ce am vorbit mai sus – SEO – deoarece actualizezi frecvent continutul site-ului tau, iar acest lucru este vazut bine de Google, dar conform noului update al algoritmului, se incurajeaza foarte mult relevanta unui articol de blog. Nu este suficient sa postezi ceva, acel ceva trebuie sa ajute lumea, sa fie relevant pentru publicul tau tinta si sa faca oamenii sa petreaca mai mult timp pe acea pagina, sau pe site in sine.

    Inainte de a construi un articol de blog, te-as sfatui sa faci o analiza despre subiectul pe baza caruia vrei sa scrii, sa vezi daca acel subiect este cautat pe Google si daca reprezinta un interes pentru oameni. Poti folosi Google Trends pentru a face aceste analize.

    Google Trends - metode eficiente de promovare

    Pe langa avantajele mentionate deja, blog-ul are rolul de a educa piata, de a te pozitiona ca expert in fata publicului tau tinta. Ghici ce se intampla daca imbinam aceste doua avantaje. Ei bine, o persoana care asimileaza informatii de la tine si se educa prin citirea acestor articole de blog, prezinta sanse mai mari sa treaca prin procesul de vanzare si astfel il vei putea converti mai usor in client.

    Mai pe scurt, un blog poate functiona ca o plasa in care atragem mai multi potentiali clienti interesati de domeniul tau de activitate, pe care ulterior ii vom tria si vom ramane cu persoanele care vor sa apeleze la serviciile tale sau vor sa cumpere produsele tale.

    Si inca un lucru esential de spus aici, foloseste-te de toate sfaturile de mai sus legate de SEO atunci cand vrei sa scrii un articol de blog, ca acesta sa fie indexat corect in Google.

    Analizeaza comportamentul vizitatorilor

    Ai structurat bine paginile din punct de vedere SEO, scrii regulat articole de blog, dar ce faci mai departe?

    Un lucru esential este sa vedem ce fac vizitatorii pe paginile din website-ul nostru si sa intervenim cu modificari acolo unde este cazul.

    De exemplu, poti folosi HotJar – este un instrument care se instaleaza rapid prin adaugarea unui cod in head-ul site-ului. Acest instrument filmeaza toate sesiunile incepute de un vizitator. Mai exact, inregistreaza ecranul vizitatorului atunci cand acesta citeste un articol de blog sau navigheaza prin paginile site-ului. Asa ne putem da seama de comportamentul pe care potentialii clienti il au, vom afla ce fac pe site-ul nostru si unde se blocheaza, iar apoi putem imbunatati procesul lor de educare si sa plasam scurtaturi care treptat sa ii duca pe pagina de contact pentru a solicita o oferta.

    hotjar - metode eficiente de promovare

    De exemplu, o stiuatie intalnita a fost in cadrul unui proiect de tip magazin online: mai multi vizitatori au adaugat produse in cosul de cumparaturi, dar nu finalizau comanda si ne tot intrebam de ce. Cu ajutorul HotJar am accesat sesiunile inregistrate, iar pe pagina de finalizare a comenzii, vizitatorilor li se solicitau data de nastere si codul postal (campuri care erau obligatorii), fapt care ingreuna procesul de cumparare, iar acele persoane abandonau achizitia.

    Poti folosi varianta FREE a acestui program prin inregistrarea unui cont si instalarea codului de urmarire in head-ul site-ului.

    2. Foloseste un landing page (pagina de destinatie) optimizat pentru vanzari

    Un landing page reprezinta o pagina in care vorbim foarte detaliat despre un singur serviciu / produs sau poate o gama de produse. O putem asocia cu o oferta puternica de vanzare, doar ca poate fi accesata online, unui numar mai mare de persoane, in masa.

    De cele mai multe ori folosim o astfel de pagina pentru a creste rata de conversie.

    Ideea este ca aceasta pagina trebuie sa fie foarte specifica si nisata pe produsul sau serviciul oferit, astfel incat vei prezenta acolo:

    • oferta unica de vanzare & oferta unica de valoare
    • cele mai importante beneficii
    • cele mai importante optiuni / caracteristici
    • imagini descriptive
    • testimoniale (pareri de la persoane care au beneficiat de produs/serviciu)
    • garantii (pentru a face oferta mai puternica)
    • apeluri la actiune (butoane prin care ii indemnam pe oameni sa actioneze – sa cumpere, sa solicite o oferta, etc.)
    • elemente de incredere (logo-uri companii partenere)

    Structura unui landing page difera in functie de nisa in care activezi, trebuie sa scoti in evidenta ce te face diferit de competitite, ce aduci nou prin produsul sau serviciul tau.

    LandingPage - metode eficiente de promovare

    Cel mai important ingredient al unei astfel de pagini este textul – copywritting-ul. Acesta trebuie sa fie puternic, sa includa tehnici de persuasiune (daca vrei sa afli mai multe despre acest subiect, iti recomand cartea Psihologia Persuasiunii – Robert B. Cialdini).

    Axeaza-te foarte mult pe intrebarea „Ce imi iese mie din asta?” din perspectiva clientului si raspunde direct.

    Elimina fricile potentialului client. Fa o lista cu principalele frici pe care publicul tau tinta le are. Acele frici care il fac sa amane decizia de cumparare (ex: nu este sigur ca produsul ii va ajunge in stare perfecta acasa, nu este sigur daca sunteti o companie serioasa, etc.). Ei bine, raspunde la aceste intrebari pe pagina de destinatie si poti creste rata de conversie.

    Optimizeaza foarte bine pagina de destinatie pentru varianta mobila. Deoarece peste 70% din persoane acceseaza pagini web de pe telefon, pentru ca este la indemana si probabil aducem trafic de pe Facebook, acolo unde oamenii dau scroll prin news feed de pe telefonul mobil. Deci trebuie sa fim pregatiti pentru acestia.

    Optimizeaza viteza de incarcare a paginii. Daca landing page-ul tau nu se incarca suficient de repede, este probabil ca persoanele sa nu aiba rabdare pentru asa ceva. Pune-te in locul lor: vezi un mesaj interesant pe Facebook, te face sa dai click pe reclama, dar astepti 30 de secunde ca website-ul sa se incarce. Cel mai probabil dai imediat back si revii pe Facebook.

    Testeaza gratuit cat de optimizat este website-ul tau sau pagina de destinatie cu acest instrument: https://gtmetrix.com/

    Textul sa fie lizibil si usor de citit. Un text de dimensiune mica e posibil sa enerveze cititorul. La fel se intampla si cu un text ingramadit. Structureaza paragrafele astfel incat textul sa fie aerisit si sa aiba o dimensiune mai mare (in functie de font), deobicei 14px ar fi destul de ok.

    Foloseste un singur buton de Call-To-Action. De exemplu, daca doresti sa indemni utilizatorii sa solicite o oferta, acesta este singurul buton care trebuie sa apara in cadrul paginii. Spre deosebire de site-urile de prezentare unde intalnim in cadrul unei singure pagini mai multe butoane (ex: Despre noi, serviciile noastre, etc.), aici este nevoie de un singur buton pentru ca, tine minte, in pagina de destinatie ne adresam specific si ne nisam pe un singur serviciu, produs sau o gama de produse, iar scopul este conversia.

    Formuleaza butonul de Call-To-Action sub forma de beneficiu! Pe langa faptul ca ii indemnam pe oameni sa apese butonul nostru de chemare la actiune, acesta ar trebui gandit astfel incat  sa le dea un motiv persoanelor sa actioneze. Exemplu: „Creste-ti afacerea cu un website!”, „Atrage noi clienti prin Facebook Ads!”, etc.

    3. Construieste reclame platite pe Facebook

    Da, pe langa faptul ca folosim Facebook ca sa ne relaxam, sa distribuim stiri virale si sa tinem legatura cu colegii din scoala generala sau liceu care sunt la mare distanta de noi, putem utiliza aceasta platforma sociala si in scopuri de dezvoltare a business-ului pe care il administram.

    Metoda gresita

    Daca pana acum ai folosit sfaturile Facebook si apasai pe butonul „Boost Post” dupa ce faceai o postare pe pagina firmei, ar fi recomandat sa nu mai faci asta, deoarece o sa irosesti banii. Practic, pierzi foarte multe optiuni de targetare avansata.

    Metoda corecta

    Construieste reclame prin Facebook Ads Manager, acolo unde beneficiezi de toate optiunile de targetare. Poti crea un cont aici.

    FacebookAds-Manager - metode eficiente de promovareUn alt aspect important este Facebook Pixel. Ce reprezinta? Un cod instalat pe site-ul nostru care colecteaza date referitoare la persoanele care ne acceseaza site-ul si la comportamentul lor. Daca nu avem pixelul de la Facebook instalat pe site avem multe de pierdut, deoarece nu putem construi campanii avansate, precum campanii de retargeting sau audiente asemanatoare (vom vorbi mai jos despre asta). Tot Facebook Pixel se ocupa cu colectarea statisticilor (date demografice, interese, comportamente ale persoanelor care ne acceseaza site-ul).

    Deci, instaleaza Facebook Pixel inainte de a face orice legat de promovarea afacerii tale prin Facebook.

    Stabileste de la inceput obiectivul campaniei

    Iti prezint mai jos care sunt principalele obiective de realizare a unei campanii:

    FacebookAds - metode eficiente de promovareFoloseste avatarul clientului pentru a construi audienta (am realizat un chestionar in PDF care te va ajuta sa definesti avatarul clientului tau, il poti descarca de aici)

    In functie de bugetul pe care dorim sa-l alocam in Facebook Ads, putem construi o audienta specifica sau o audienta mai mare si sa lasam Facebook sa ne ajute si sa gaseasca clientii pentru noi (desigur, a doua varianta este recomandata daca ai buget mai mare de promovare).

    In primul rand trebuie sa alegem zona in care dorim sa gasim persoane in fata carora sa iesim cu un mesaj. Poti folosi o anumita raza in jurul zonei respective. Apoi este important sa punem un filtru legat de varsta persoanelor pe care dorim sa le targetam.

    FacebookAds-1 FacebookAds - metode eficiente de promovareEste important sa alegem interesele persoanelor pe care dorim sa le targetam. Spre exemplu, pe Facebook poti targeta chiar si:

    • Persoanele a caror zile de nastere se apropie
    • Persoanele care au prieteni a caror zile de nastere se apropie
    • Persoanele care se afla intr-o relatie
    • Persoanele care administreaza o pagina de Facebook

    Incepe cu bugete mici de promovare, pe zi

    Te poti juca cu bugetul pentru a face simulari. In functie de bugetul pe care il aloci pe zi, vei vedea in partea dreapta la cate persoane poti ajunge cu mesajul tau si cate persoane ar face actiune pe care ai stabilit-o la setarea obiectivelor.

    De preferat ar fi sa incepi cu bugete mici, sa vezi cum ruleaza campania, iar ulterior poti modifica bugetul.

    Transmite mesajul potrivit, persoanei potrivite

    In multitudinea de reclame de care ne lovim zilnic pe Facebook, trebuie sa fim diferiti si sa transmitem un mesaj care sa opreasca potentialul client din a da scroll.

    Asadar, pentru inceput trebuie sa-l identificam si sa inteleaga ca este vorba despre el, iar acest lucru se face prin primul mesaj:

    Hei! Este posibil ca unul dintre prietenii tai sa-si sarbatoreasca ziua de nastere peste cateva zile.
    (aici facem identificarea, potentialul client se regaseste in text)

    Voiam sa te intrebam, cand a fost ultima oara cand ai facut un gest frumos?
    (aici ii captam atentia, o sa spuna: „Hmm, ia sa vedem despre ce e vorba?”)

    Ce ai spune daca ti-ai surprinde prietenii prin simpla oferire a unui cadou simbolic?
    (aici ii spunem exact despre ce e vorba si ce poate face pentru a schimba situatia de mai sus)

    Hai sa fim mai buni unii cu altii!
    (folosim o tehnica de persuasiune care ii activeaza o emotie)

    Acceseaza magazinul nostru si comanda cadoul care le va face ziua mai buna amicilor tai sarbatoriti!
    (facem apelul la actiune prin care ii spunem ce trebuie sa faca)

    De asemenea si imaginea pe care o vei adauga trebuie sa-l faca pe potentialul client sa se identifice in situatia data. De exemplu, daca te adresezi unui public feminin si vrei sa ca acel public sa aiba reactia “Hmm.. as putea fi eu in situatia aia”, atunci ar trebui sa folosesti o imagine cu o persoana de sex feminin care sa-i ofere un cadou unei prietene sau unui prieten, asa cum avem exemplul de mai jos:

    Foloseste strategii de remarketing

    Nu ti s-a intamplat vreodata sa accesezi un website sau o oferta, sa iesi de acolo, iar peste ceva timp sa apara o reclama pentru aceeasi oferta, dar sub o alta forma? Ei bine, asta se cheama remarketing.

    Dovedit prin marketing, oamenii nu cumpara din prima reclama vazuta de la un brand de care nu a mai auzit pana in acel moment. E posibil ca mai intai sa acceseze reclama ta, sa vada despre ce e vorba, fiind totusi interesat, dar sa nu cumpere din cauza unei distrageri, sau pur si simplu a momentului nepotrivit.

    Asadar, putem urmari specific acea persoana care a vazut o oferta pe site-ul nostru, dar nu a comandat sau nu a solicitat oferta si o putem aborda cu un alt mesaj care sa creasca rata de conversie.

    Studiile arata ca 7 din 10 persoane adauga produse in cosul de cumparaturi in cadrul unui magazin online, spre exemplu, dar nu finalizeaza comanda deoarece ori sunt distrase de ceva, ori intervine ceva de rezolvat fix in acel moment si abandoneaza procesul. Cum putem recupera acele cosuri abandonate? Simplu! Printr-o reclama de retargeting, iti voi arata mai jos cum facem asta.

    Iti voi arata mai jos cum putem iesi in fata persoanelor care a ajuns pe pagina de prezentare a unui serviciu, dar nu au mers mai departe pe pagina de Contact pentru a solicita o oferta.

    Presupunem ca avem o reclama de trafic spre pagina „Serviciile noastre” iar in josul paginii avem un buton de Contact (care duce spre pagina de Contact) pozitionat specific pentru cei care vor sa solicite o oferta.

    1. Asigura-te ca Facebook Pixel este instalat si a colectat toate datele necesare
    2. Mergem in Ads Manager si selectam Audiences sau Audiente din meniul principal

    3. Selectam Creeaza o audienta personalizata

    4. Selectam sursa Traficul de pe site-ul web

    5. Realizam setarile ca in imaginea de mai jos, denumim audienta si o salvam

    Dupa ce facem aceste lucruri, pornim o reclama noua si folosim audienta creata.

    4. Foloseste principiul reciprocitatii

    Am mentionat mai sus de o carte interesanta, Psihologia Persuasiunii – Robert B. Cialdini in care se prezinta mai multe tehnici de persuasiune. Una dintre ele este reciprocitatea.

    La ce se refera? Pe scurt, se traduce asa: ofera valoare gratis publicului tau tinta, formeaza o legatura cu el, iar apoi va veni la tine si va da bani pentru ceea ce ai de oferit in plus.  Se presupune ca esti mult mai inclinat sa-i faci o favoare unei persoane cand acea persoana deja te-a servit sau te-a ajutat la randul ei in trecut. Este o tehnica de manipulare care da succes si sunt sigur ca ai trecut cel putin o data printr-o situatie similara.

    Cum poti face acest lucru? Ofera informatii sau instrumente gratis, precum:

    • E-book-uri
    • Infografice
    • Brosuri
    • Chestionare
    • Software-uri gratuite
    • Si multe altele

    Trebuie sa te gandesti la materiale relevante pentru publicul tau, care sa-i ajute, poate sa le usureze o parte din munca pe care o depun si sa aiba reactia „Oh, uite ce interesant e acest instrument, noroc de de firma X ca mi-a spus despre el”.

    Daca induci aceasta reactie, sunt sanse mari ca acea persoana sa te tina minte, iar data viitoare cand va avea nevoie de alte informatii valoroase sa se intoarca la tine, posibil pe website-ul tau, sa citeasca un articol de blog, iar ulterior sa cumpere de la tine sau sa solicite o oferta.

    5. Construieste reclame platite pe Google Ads

    In cazul Facebook Ads ti-as recomanda sa construiesti reclame daca nu exista asa mare cerere pentru produsele sau serviciile tale si vrei sa formezi o legatura cu publicul tinta. Pe de alta parte, daca exista deja cerere pentru ceea ce oferi, te-as sfatui sa folosesti Google Ads, deoarece aici gasim persoanele care deja stiu ce vor, sunt interesate in special de achizitie si vor cauta direct cuvintele cheie pentru a ajunge la tine.

    Daca nu ai mai folosit pana acum Google Ads, poti incerca. De multe ori aduce rezultate semnificative deoarece este un canal prin care raspunzi in mod direct la cererea care deja exista.

    Verifica daca exista cautari pentru ceea ce oferi

    Cum am amintit mai sus, poti incepe cu Google Trends sa-ti formezi o idee, dar daca vrei un instrument si mai performant, tot de la Google, foloseste Keyword Planner. Acesta iti va oferi volumul de cautari lunare pe cuvintele cheie dorite de tine si iti va mai sugera si alte cuvinte similare.

    Poti folosi in anunturile tale si cuvinte cheie sugerate de Google, pe langa cele verificate de tine initial.

    Adreseaza-te persoanelor din anumite zone sau regiuni

    Daca esti o firma care livreaza si monteaza termopane doar intr-o anumita zona, nu are rost sa afisezi reclama ta in toata tara. Asta iti va irosi bugetul de marketing si vei induce lumea in eroare, care probabil va ajunge la tine pe site, va solicita o oferta si nu ii vei putea servi.

    O alta functie interesanta oferita de Google, este ca poti exclude anumite regiuni. De exemplu, livram in toata Romania, mai putin Craiova, Bucuresti si Constanta.

    Sau poate vrei sa alegi tu o zona, sa pui punctul pe harta si sa alegi o raza in jurul acelui punct pentru o targetare si mai specifica:

    Elimina cuvintele cheie generaliste din campaniile tale

    Daca promovezi o firma care produce si monteaza termopane trebuie sa iti segmentezi audienta.

    Probabil clientii tai sunt pe de o parte firmele care monteaza termopane si nu au un furnizor de tamplarie PVC si aleg sa cumpere de la tine produsul, iar atunci va trebui sa mergi pe cuvinte cheie pe care acele firme le cunosc, cum ar fi „tamplarie pvc”.

    Iar pe de alta parte, un alt segment de audienta este reprezentat de clientii finali, persoane care vor pentru locuinta lor termopane, iar atunci vei merge pe cuvinte cheie mai specifice, precum „termopane apartament”, „termopane vila”, „tamplarie pvc casa”, etc.

    Aici trebuie sa te folosesti si de Keyword Planner sa vezi ce volum de cautari exista pe cuvintele cheie identificate de tine.

    Imbunatateste scorul de calitate al paginii de destinatie

    Nu este suficient sa platim niste bani la Google si ei sa ne promoveze o pagina din site. Daca acea pagina nu are continut relevant in raport cu ceea ce cauta oamenii si nu este optimizata pentru viteza si din punct de vedere SEO, iar oamenii nu petrec suficient timp pe ea, este posibil ca algoritmul sa plaseze pagina unui concurent inaintea ta in cautari.

    Se intampla acest lucru, deoarece in momentul cautarilor, Google tine cont de anumiti factori printre care si scorul de calitate si efectueaza o licitatie pentru a stabili ce firma care isi promoveaza anunturile ofera mai multa relevanta publicului.

    Incearca mai multe variante de mesaje

    In campaniile de promovare este important sa testam mesajele, asa ca cel mai bine este sa construiesti mai multe variante de reclame, fiecare cu mesaje diferite. Asa vei vedea care aduce rezultate mai bune si poti indrepta o mare parte din buget acolo.

    6. Foloseste-te de marketing prin e-mail

    E-mail-ul ramane in continuare cea mai buna metoda de comunicare, mai ales cand vine vorba de transmiterea mesajelor in masa. Spun asta deoarece nu depinzi de nimeni. Nu depinzi de Facebook, de Google, sau alte canale in care ti-ai format o audienta. Pur si simplu ai lista de e-mail-uri in permanenta si o poti folosi oricand, mai ales daca oamenii din lista respectiva ti-au dat acordul de a le trimite e-mail-uri.

    Asadar, poti incerca aceasta strategie, dar sa tii cont de urmatoarele aspecte:

    Atrage publicul tau tinta printr-un magnet

    Acest magnet presupune un instrument sau material ce ofera valoare oamenilor, le rezolva o problema sau pur si simplu ii ajuta intr-un proces din cadrul firmei lor. Foloseste magnetul pentru a creste numarul de abonati in lista de e-mail

    Incepe o serie de e-mail-uri

    Dupa abonare poti incepe o serie succesiva de e-mail-uri in care sa oferi si mai multa valoare publicului tinta, poti sa le oferi tips & tricks. Astfel vei forma o legatura mai personala cu ei, vor capata incredere in tine.

    Ofera informatii relevante in raport cu motivul abonarii

    Daca persoanele respective s-au abonat pentru a primi informatii legate de un domeniu de activitate, concentreaza-te pe acel domeniu, deoarece acele persoane au avut incredere in tine sa-ti dea pe mana adresa lor de e-mail. Nu toata lumea e dispusa sa dea adresa de e-mail unei persoane necunoscute, este posibil sa fie spamat cu informatii care nu sunt de interes.

    Trimite e-mail-uri sub numele tau

    Suntem oameni si vrem sa vorbim tot cu oameni, nu cu nume de brand-uri. Deci e important sa te introduci de la primul e-mail, ca audienta ta sa stie ca primeste mesaje de la o persoana reala.

    Nu trimite mai mult de un e-mail pe zi

    Devine enervant atunci cand primim mai multe e-mail-uri de la aceeasi persoana intr-o zi, telefonul bazaie in continuu, e deranjant si e posibil ca persoanele sa se dezaboneze de la newsletter-ul tau. Un e-mail pe zi, trimis o data la 2 – 3 zile e suficient, sau poate chiar o data pe saptamana. Atat timp cat trimiti mesaje in limita bunului simt si oferi si informatii valoroase, audienta va aprecia.

    Foloseste o aplicatie dedicata transmiterii de e-mail-uri in masa

    Nu folosi niciodata Outlook-ul sau alte aplicatii obisnuite de a trimite un e-mail la mai multe adrese. Acest lucru iti va bloca adresa de e-mail si cel mai probabil va intra intr-o „lista neagra”, iar toate e-mail-urile tale vor ajunge in Spam de acum incolo.

    Exista pe piata aplicatii speciale pentru e-mail marketing care sunt capabile sa trimita un numar ridicat de e-mail-uri care sa ajunga direct in Inbox-ul oamenilor. Am sa enumar mai jos cateva:

    • MailChimp – exista varianta FREE in care poti avea o audienta de 2.000 de abonati
    • ActiveCampaign
    • GetResponse

    7. Incearca marketing afiliat

    Ca sa extinzi si mai mult plaja potentialilor clienti poti stabili colaborari cu persoane care sa iti aduca noi clienti, iar acestia sa fie recompensati de tine printr-un procent din vanzare sau printr-o alta modalitate.

    Mai exact, poti incepe marketing-ul afiliat prin contactarea unor bloggeri sau persoane ce intra in contact cu oameni din publicul tau tinta interesati de domeniul tau de activitate. Poate au un grup pe Facebook cu subiecte legate de activitatea ta, de exemplu.

    Acestia pot face trimitere catre site-ul tau sau direct catre brand-ul tau, iar avantajul aici este ca se adreseaza direct unor oameni educati. Un alt avantaj este ca vei obtine multe link-uri catre pagina ta web, lucru care ajuta la SEO si vei creste in ranking.

    Aceste lucruri pot fi inregistrate prin solutii de affiliate marketing pe care le gasesti pe Google la o simpla cautare. De exemplu: Tapfiliate sau ReferralCandy sunt doua dintre aceste solutii prin care poti tine o evidenta despre persoanele care ajung pe site-ul tau printr-un link de afiliat si realizeaza o actiune.

    In Romania exista doua platforme de marketing afiliat, care sunt destul de populate, locuri unde se intalneste cererea cu oferta ca sa le spunem asa, in materie de affiliate marketing. Acolo poti gasi deja bloggeri care te-ar putea promova si carora sa le oferi procent din vanzari.

    Afla mai multe detalii aici: 2performant sau Profitshare.

     

    Testeaza aceste 7 metode eficiente de promovare a unei afaceri in 2019 si afla care dintre ele dau rezultate mai bune. Incearca sa pleci de la urmatoarele intrebari atunci cand vrei sa incepi o campanie de promovare:

    1. Cine este clientul meu?
    2. Unde il gasesc? (prin ce canale: Facebook / Google, radio, bannere stradale, etc.)
    3. Cum il pot ajuta?

     

    Daca ti s-a parut util articolul nostru si crezi ca ar ajuta si pe altcineva, am fi recunoscatori daca ne-ai ajuta cu un share:

    marketing digital marketing online metode eficiente de promovare promovare afacere promovare facebook promovare google publicitate online
    41
    840 Views
    AboutDaniel Crăciun

      Afla cine este clientul tau ideal!
      Descarca chestionarul de identificare al avatarului de client!

      Ultimele articole
      • 7 metode eficiente de promovare a unei afaceri in 2019
        7 metode eficiente de promovare a unei afaceri in 2019
        iunie 16, 2019
      Etichete
      marketing digital marketing online metode eficiente de promovare promovare afacere promovare facebook promovare google publicitate online

      Misiunea noastra este sa ajutam companiile sa se pozitioneze corect in mediul online, sa comunice povestea pe intelesul consumatorului si sa genereze clienti noi pentru a consolida brand-ul pe termen lung.
      Servicii
      Promovare Social Media
      Promovare Facebook Ads
      Promovare Google Ads
      Creare site web
      Studii de caz & Rezultate
      Consultanta gratuita
      Contact
      Adresa: Str. Pictor Theodor Aman 94C, Bacau (SIF Moldova)
      Website: onewayagency.ro
      Email: office@onewayagency.ro
      Telefon: +4 0759 465 652
      Telefon: +4 0757 776 855

      One Way Agency

      Politica de confidentialitate | Politica de cookies | ANPC | SOL

      Copyright © 2020 One Way Agency - Marketing online. Toate drepturile rezervate.