220+ pacienți noi prin campanii

pe parcursul a 6 luni de zile

44% creștere a încasărilor

prin eficientizarea campaniilor de promovare

34x

recuperarea investitiei in publicitate
Introducere

Cabinetul de recuperare medicala cu care am inceput colaborarea avea un branding stabilit in mediul online si pe plan local, deoarece s-a mai promovat pana acum.

Cu o aparatură de ultimă generatie si terapii adaptate fiecărui pacient, o sedintă de maximum o oră si jumătate cumulează efectul a 4-5 terapii clasice care durează minim 3-4 ore.

Tocmai acesta este si punctul prin care se diferentiaza acest cabinet de altele, iar noi am avut grija sa expunem mereu acest UVP – Unique Value Proposition.

Principala problema aici a fost ca s-a pus accent mai mult pe branding, iar partea de marketing, prin care ceri oamenilor sa faca primul pas spre cabinet nu era suficient de eficienta.

Ce servicii am implementat & optimizat pentru cabinetul de recuperare medicala?

Campanii de promovare platita prin Google Ads

Campanii de promovare platita prin Facebook Ads

Promovare organica prin Social Media Marketing

Generare Clienți Potențiali prin Messenger Marketing

Dezvoltare Landing Page optimizat pentru conversii

De la ce premise am plecat?
Se simtea nevoia de o strategie diferita fata de cea anterioara

Orice afacere locala care ofera servicii pe baza de programari are un grad mai mic sau mai mare de competitie.

Uite doar la cateva simple cautari pe Google cate rezultate exista pe harta, in imaginile alaturate.

De aceea, este nevoie sa folosesti o strategie de marketing care sa te scoata in fata competitiei, sa iesi in evidenta, ca oamenii sa te aleaga pe tine.

Etapa 1
Am impartit publicul tinta in cele 4 etape de constientizare a problemei si a solutiei

Deobicei, o persoana experimenteaza 4 faze inainte sa achizitioneze un serviciu:

  • Faza 1: Nu cunoaste faptul ca are o problema (aprox. 60% din publicul tinta)
  • Faza 2: Cunoaste ca are o problema, dar nu cauta solutii (aprox. 20% din publicul tinta)
  • Faza 3: Cunoaste ca are o problema si cauta solutii, se documenteaza (aprox. 17%)
  • Faza 4: Este pregatit sa cumpere chiar in acest moment (aprox. 3%)
Daca ne ghidam dupa aceste 4 faze, vom avea mai multa claritate cand vine vorba de “pe ce canal sa ma promovez?”. Putem, fie sa raspundem la cerere cu ajutorul reclamelor pe Google, deoarece acolo cauta oamenii din faza 3 si 4, fie putem crea cerere pentru serviciile noastre prin Facebook (oamenii din faza 1 si 2).
Etapa 2
Am incercat sa cunoastem clientul ideal mai bine decat se cunoaste el

Principala greseala pe care o fac afacerile cand se promoveaza online este ca nu isi traseaza specific avatarul de client si nu vorbeste limbajul publicului tinta. Asta rezulta in bani irositi, frustrari acumulate si lipsa de clienti noi.

Trebuie sa cunosti datele demografice:

  • Varsta, sex, locatie, venit, ocupatie, job (si eventual sa-i dam si un nume)

Si cel mai important, date psihografice, cele care imping clientul sa aleaga serviciile tale:

  • Care este principala durere care il “activeaza” si care il face sa vina spre spre solutia noastra?
  • Cu ce alte probleme se confrunta si cum l-am putea noi ajuta?
  • Care este obiectivul clientului ideal? Care sunt dorintele lui, ce vrea sa obtina?
  • Care sunt obiectiile clientului in raport cu serviciile noastre?
Etapa 3
Pagina de vanzare in detrimentul clasicului website de prezentare

O alta greseala intalnita frecvent in randul afacerilor care se promoveaza pe internet este ca daca promoveaza un serviciu specific, trimit traficul direct in website si nu catre o pagina dedicata de vanzare.

Cunoscand destul de bine publicul tinta si stiind ca majoritatea apeleaza la un astfel de cabinet cand deja durerea devine o problema, am mizat direct pe asta.

Spune-mi ceva, daca ai fi o persoana cu o durere musculara / articulara si ai ajunge pe una dintre urmatoarele pagini, care dintre ele ti-ar atrage atentia mai mult?

Asta? 👇

Sau asta? 👇

Dupa cum ti-ai dat seama, prima imagine reprezinta inceputul website-ului de prezentare, iar a doua reprezinta inceputul unei pagini de vanzare, care este mult mai concentrata pe nevoile si durerile oamenilor si indeamna utilizatorul sa faca o actiune catre o oferta de intrare clara.

In cazul in care afacerea ta dispune de mai multe servicii si daca exista cerere considerabila pentru fiecare, ar trebui sa dispui de o pagina de vanzare pentru fiecare dintre acele servicii prin care sa exemplifici concret urmatoarele:

  • Video de prezentare
  • Beneficiile serviciului
  • Etapele prin care se defasoara serviciul
  • Caracteristicile lui
  • Obiectiile pe care le au oamenii si raspunsurile lor
  • Testimoniale din partea clientilor multumiti
  • Fotografii cu echipa pentru credibilitate
  • Galerie foto/video din cadrul serviciilor 
  • Propunere unica de vanzare + chemare la actiune

O alternativa ar fi sa dispui de o singura pagina de vanzare pentru un serviciu de intrare, cu scopul de a atrage omul pentru prima data in locatie.

Sau, daca serviciile pe care le oferi rezolva aceeasi nevoie, poti construi o singura pagina de vanzare in care sa exemplifici serviciile din afacerea ta care rezolva acea nevoie si sa gandesti o oferta de intrare, asa cum ai vazut mai sus.

O pagina de vanzare nu este suficienta daca oferta pe care o faci prin ea nu este irezistibila.

Pentru a aduce pentru prima data oamenii in locatie, incearca sa oferi ceva gratuit astfel incat sa oferi valoare oamenilor, dar sa nu investesti prea mult timp si bani.

De exemplu, in cadrul paginii pe care am dezvoltat-o pentru cabinetul de recuperare medicala, am ales ca oferta irezistibila sa fie o evaluare gratuita oferita la locatie.

Un mic sfat aici: Optimizeaza foarte bine pagina pentru varianta mobila. Peste 80% din traficul de astazi se face de pe telefon, deci nu vrei sa ratezi oportunitatea asta.

Si mai mult, adauga butoane de tip “scurtaturi” care sa fie afisate in permanenta pe telefon si care sa duca mai repede oamenii catre formularul de contact sau catre apel.

Etapa 4
Am folosit promovarea pe Google pentru a raspunde la cererea existenta

Practic, pentru fiecare 1 RON investit, am obtinut 32 RON. Am atras acei pacienti cu intentie clara de a apela la cabinet si care doreau sa fie programati rapid.

Afacerile care functioneaza pe baza de programari / rezervari si in general afacerile locale s-ar putea promova prin Google extrem de bine.

In functie cuvintele cheie pe care le cauta oamenii, ne putem da seama de cat de hotarati sunt de a cumpara / apela la o anumita afacere, sau daca doar se documenteaza despre un anumit serviciu.

4.A. Research-ul pe cuvinte cheie

Folosim instrumentul Keyword Planner de la Google pentru a verifica ce volum de cautari exista lunar pentru serviciile pe care le ofera afacerea.

Cand faci research-ul pe cuvinte cheie fa un exercitiu de imaginatie pentru cateva minute.

Imagineaza-ti exact clientul tau ideal cum sta in fata calculatorului sau in fata telefonului si incepe sa caute serviciile tale. 

4.B. Concentrarea cuvintelor cheie in grupuri de anunturi specifice pentru a creste rata de click

De exemplu, daca 100 de persoane vad reclama si doar 10 dau click, inseamna ca avem o rata de click de 10%.

Daca tu reprezinti de exemplu o clinica medicala, iar oamenii cauta cuvinte cheie precum “consult endocrinologic”, afiseaza oamenilor o reclama in care primul titlu sa fie despre acel consult endocrinologic, nu despre faptul ca esti o clinica medicala, pentru ca doar asa vei creste rata de click, cand devii foarte specific si ii oferi omului ceea ce cauta.

In caz contrar, sunt sanse mari ca acel om sa gandeasca urmatorul lucru: “nu e ceea ce caut” si va ignora anuntul tau.

4.C. Ce ar trebui sa contina structura anunturilor pentru a atrage atentia?

Nu trebuie sa inovezi, trebuie doar sa iti intelegi publicul foarte bine si sa te diferentiezi de competitie.

Daca omul vede 3 anunturi cu aceeasi idee, scrise sub alta forma, de la 3 competitori, va fi putin ciudat, nu?

Poti incerca urmatoarea forma pentru anunturi:

Titlul 1: Specificul afacerii. Ex: Clinica Medicala Iasi / Cauti Clinica Medicala in Iasi?

Titlul 2: Un beneficiu important. Ex: 15 specialitati intr-un singur loc (practic beneficiul ar fi ca omul poate scuti o gramada de timp, nu trebuie sa mearga la 3 clinici separate pentru o anumita specialitate)

Titlul 3: Denumirea brand-ului sau un element de pozitionare. Ex: BrandName / Experienta din 2010

Descriere 1: Avand la dispozitie doar 90 de caractere, trebuie sa fie foarte la obiect. Poti merge pe a explica rapid ce faci, cu ce te ocupi, dar si pe beneficii. 

Descriere 2: Sustine prima descriere si sa ai in vedere ca de la caz la caz, descrierea 2 nu va fi afisata mereu. Poti incerca aici si o chemare la actiune pentru a-i spune omului ce sa faca (ex: “Suna-ne acum!”).

4.D. Targetarea anunturilor in functie de zona geografica pentru a optimiza bugetul de promovare

Nu vrem sa irosim banii in anunturi, deci daca afacerea noastra este localizata in Iasi, atunci targetam doar acea zona.

Daca este un oras mare, poti incepe prin targetarea unei anumite zone a orasului, eventual o raza de 10km in jurul afacerii, sau poti merge direct pe intreg orasul.

Ulterior poti testa pe intreg judetul.

4.E. Adaugarea extensiilor pentru a creste rata de click

Doar un lucru vreau sa spun aici.

Extensia de apel telefonic cu numarul de telefon atasat este efectiv un MUST HAVE pentru anunturile din Google Ads.

Hai sa iti spun cate click-uri au fost pe aceasta extensie in 6 luni de zile: 3.200 de click-uri, cu o rata de click de 17%.

Extensia apare foarte vizibil in corpul anuntului si permite utilizatorului sa apese pe ea si sa apeleze direct, fara sa acceseze website-ul, deci multe dintre apelurile inregistrate vin din acea extensie.

Etapa 5
Am folosit reclamele pe Facebook pentru a obtine mai multi clienti pentru cabinet, printr-o oferta greu de refuzat

Prin una dintre campaniile implementate in cadrul acestei afaceri locale am generat 30 de clienti noi cu un buget de 197,59 lei investit. Fiecare client a fost programat pentru servicii in valoare de 297 lei.

🤩 Daca ar fi sa facem un calcul: 30 clienti x 297 lei = 8.910 lei. Deci, cifrele arata asa:

  • 📉 Buget investit: 197,59 lei
  • 💲 Venituri obtinute: 8.190 lei
  • 👥 Persoane programate: 38
  • 👥 Persoane care au anulat programarea: 8
  • 📈 Vanzari suplimentare facute la locatie: +3000 lei

Cum gandim campania?

Gandeste-te la un serviciu cautat si util pentru oameni, pe care il poti oferi la un pret redus sau gratuit daca este vorba de o consultatie / evaluare initiala.

Important este sa gandesti totul ca o oferta limitata (termen limita sau numar de locuri disponibile) prin care, dupa ce oamenii vor beneficia de ea, sa le poti vinde si alte servicii mai valoroase.

Structura Ad-urilor (text):

Foloseste-te de modelul AIDA => Atentie. Interes. Dorinta. Actiune.

  • Atentie: Fa oamenii sa se opreasca din a da scroll. Poti incepe prin a spune ca este vorba despre o oferta si ulterior poti pleca de la o serie de simptome sau un beneficiu pe care le pot avea oamenii in raport cu solutia ta. Astfel persoanele se vor regasi in acea fraza.
  • Interes: Aici e punctul in care poti comunica in reclama ta cum te diferentiezi de competitie, de ce sa te aleaga pe tine. Poti miza pe un punct diferentiator.
  • Dorinta: Arata-le oamenilor cum poate arata sau deveni viata lor dupa ce ar apela la solutia ta.
  • Actiune: Spune-le concret oamenilor ce sa faca mai departe pentru a beneficia de oferta. De exemplu: “Acceseaza website-ul nostru, afla detaliile complete si rezerva un loc” sau “Apasa pe butonul urmator pentru a vedea informatiile complete si rezerva un loc la pretul special”.

⏩ Imediat ce oamenii au interactionat cu reclama, i-am trimis intr-o automatizare direct pe Messenger, astfel incat totul sa fie rapid, fara sa paraseasca platforma Facebook:

⏩ In cadrul conversatiei, persoanele primeau toate informatiile necesare ale ofertei si ulterior le captam datele de contact. Persoana de la receptie primea instant o notificare pentru a contacta acele persoane in vederea programarii:

Rezultate generale obtinute prin tacticile de promovare
Pe parcursul a 6 luni de zile am reusit sa obtinem o crestere de 44% in numarul de pacienti & vanzari pentru cabinetul de recuperare medicala. Pe langa asta, nu am mentionat de pacientii noi care au venit pentru prima data si vor reveni de acum incolo, atunci cand vor mai avea nevoie de astfel de servicii.

180 zile

Durata campaniilor

+44%

Crestere a vanzarilor

+220

Pacienti noi obtinuti

+1500

Abonati in Messenger

34x

Recuperare a investitiei
Programează un apel de consultanță!

Analizăm prezența online a afacerii tale și îți vom arăta ce oportunități de creștere a numărului de clienți există, alături de câteva tactici eficiente de promovare online.