500+ cereri de programari

in doua locatii ale clinicii, in 120 zile

37% crestere a profitului

prin eficientizarea campaniilor de promovare

700+ apeluri

efectuate catre receptia clinicii
Introducere

Clinica stomatologica despre care vom vorbi in acest studiu de caz detinea deja o prezenta in mediul online, insa am gasit cateva “portite” prin care am putut construi campanii noi de promovare online, pentru a genera si mai multi clienti si pentru a creste profitabilitatea, mai ales ca o buna parte din sumele cheltuite pe promovarea platita nu erau eficientizate la maxim.

Clinica ofera o gama completa de servicii din domeniul dentar, printre care: implantologie, chirurgie, protetică, estetică dentară şi facială, ortodonţie, endodonţie.

Cu o vechime inca din anul 1992 si cateva sume considerabile cheltuite pe parcursul anilor in publicitatea online, profitabilitatea campaniilor nu era neaparat foarte mare, deci acolo a fost locul in care am intervenit.

Analiza - Google Ads
De ce campaniile actuale din Google Ads pierdeau bani?

In cadrul analizei pe contul Google Ads, am observat existenta unei singure campanii de promovare in care era “pompat” tot bugetul de promovare lunar, insa rata de click era 4,52%. Practic din 100 de persoane care vedeau reclamele, doar 4-5 persoane intrau pe site sau dadeau click pe o anumita extensie a reclamei.

De ce se intampla asta? Deoarece modul in care erau structurate campaniile nu ofereau reclame relevante pentru oameni. Cuvintele cheie care declansau afisarea reclamelor erau de tot felul, precum “clinica dentara, aparat dentar, fatete, implant dentar, clinica stomatologica, etc.”.

Ce vedeau oamenii cand cautau aceste cuvinte cheie pe Google? Vedeau in mod aleatoriu doar acele reclame care aveau performante bune in ochii lui Google. De exemplu, daca cineva ar fi cautat “implant dentar”, este foarte probabil sa fi vazut reclama care facea referire la aparate dentare.

In ce rezulta toate aceste lucruri? Reclamele nu erau relevante pentru oameni si asta duce la o rata de click (CTR) scazuta, deci cat mai putini oameni care ajungeau pe website sau interactionau cu reclama si cati mai putini clienti noi obtinuti din reclamele pe Google. Cu alte cuvinte bugetul nu era investit corect iar clinica obtinea din aceste campanii doar vizibilitate, dar nu si vanzari.

Solutii implementate - Google Ads
Cum am crescut profitabilitatea campaniilor din Google Ads?

Treaba noastra incepe.

✔ Am analizat cererea de pe plan local folosind Keyword Planner (instrumentul gratuit de la Google) pentru a vedea ce volum de cautari exista lunar pentru cuvintele cheie de interes, in raport cu serviciile pe care le ofera clinica.

✔ Am structurat serviciile in functie de importanta lor si de volumul de cautari:

Am construit o prima campanie cu un singur grup de anunturi pentru cuvintele cheie principale (cele de nisa) precum “clinica stomatologica, cabinet dentar, dentist, etc.”, deoarece aici volumul de cautari este destul de mare si am vrut sa avem control asupra bugetului pe care il alocam zilnic.

  • Am construit o campanie separata pentru serviciul de implant dentar, care este din nou destul de profitabil pentru clinica si pe care am vrut sa il tinem separat. Pentru a deveni si mai relevanti pentru oameni am construit aici doua grupuri de anunturi:
  • Unul pentru cuvinte cheie generale pentru implant dentar, precum “implant dentar, pret implant dentar, implant masea, implantologie dentara” si am exclus cuvintele cheie legate de “megagen” care reprezinta un tip de implant pe care unii oameni il cunosc si il cauta in mod specific. Aici reclamele “vorbeau” despre Implant Dentar la modul general.
  • Al doilea grup de anunturi a fost pentru implant dentar MegaGen, precum “implant dentar megagen, megagen pret, implant dentar megagen anyridge, megagen anyridge, etc.” unde afisam oamenilor reclame in care specificam concret ca este vorba despre “Implant Dentar MegaGen”.

Ce CTR a obtinut campania pentru implanturi? O rata de click de 20,15%, ceea ce ne spune ca anuntul a fost foarte relevant pentru ceea ce cauta oamenii. Costul mediu pe click a fost de 2,01 RON. Suntem aproape siguri ca daca, concurenta ar fi fost mai mare, acel cost crestea, fiind un serviciu destul de profitabil.

  • Un alt serviciu profitabil se refera la aparatele dentare, pentru care am construit o alta campanie separata cu mai multe grupuri de anunturi de aceasta data. In research-ul pe cuvinte cheie am observat ca oamenii cauta foarte mult dupa tipul de aparat dentar, deoarece exista mai multe tipuri.
  • Deci, am realizat 8 grupuri de anunturi in care am adaugat cuvinte cheie specifice, pentru urmatoarele: aparat dentar ceramic, aparat dentar copii, aparat dentar damon, aparat dentar fix, aparat dentar general, aparat dentar metalic, aparat dentar safir.

Pentru fiecare dintre campaniile de mai sus, am facut urmatoarele:

✔ Am setat reclama pe obiectiv de trafic (click-uri spre website). O greseala facuta aici este sa incepi cu obiectivul de conversii fara sa ai configurata conversia pe website sau fara ca acea campanie sa aiba suficiente date.

✔ Am construit mai multe reclame pentru a testa diferite texte, beneficii, chemari la actiune si l-am lasat pe Google sa optimizeze automat afisarea acestor anunturi in functie de performanta lor (in functie de care au fost cele mai accesate de oameni)

✔ Am ales ca reclamele sa ruleze doar pe raza orasului din care face parte clinica, cel mult pe judet.

✔ Am optimizat constant campaniile: am adaugat periodic sitelink-uri noi, am eliminat cuvintele cheie care consumau bani fara sa obtina click-uri, sau care erau irelevante pentru campanie

✔ Am inceput sa implementam si alte campanii pentru restul serviciilor si sa testam constant noi texte pentru acestea, astfel incat sa avem mereu continut nou in cadrul lor

Rezultate obtinute prin promovarea pe Google Ads
Rata de click reprezinta doar un indicator, dar am vrut sa il scoatem in evidenta pentru ca un anunt relevant pentru o persoana, poate creste sansele ca acea persoana sa faca actiunea dorita de noi, eventual sa ne contacteze. In 4 luni de zile, am reusit sa afisam reclamele clinicii mult mai tintit decat inainte, lucru care s-a vazut in cresterea vizitelor pe website si a apelurilor catre receptie, direct din anunturile din Google.

120 zile

Durata campaniilor

10K RON

Buget investit

+35%

Crestere a profitului clinicii

44.700

Afisari ale reclamelor

5.590

Click-uri pe reclame

12,50%

Rata de click pe anunturi
Analiza - Facebook Ads
Campaniile Facebook nu generau suficient profit

Cand am inceput colaborarea cu aceasta clinica stomatologica, deja rulau cateva campanii pe Facebook Ads. Ideea este ca acele reclame au fost implementate in urma cu mult timp si au rulat continuu ajungand la epuizare.

Bugetul care era alocat lunar ajungea undeva la aproximativ 2.750 lei/luna, insa nu exista un mod prin care rezultatele puteau fi masurate cumva, iar profitabilitatea nu era la nivelul maxim.

Ce probleme am identificat aici:

  • Campaniile aveau un singur Ad, iar astfel nu puteam permite platformei Facebook sa ruleze mai multe reclame simultan pentru a vedea care functioneaza mai bine si care nu
  • Am identificat o campanie pe obiectiv trafic care facea referire la un serviciu dentar pentru copii, iar traficul ducea catre pagina principala a website-ului, ceea ce nu era relevant pentru oameni
  • Am numarat undeva la 10 campanii care promovau diferite servicii din clinica, dar toate aveau aceeasi imagine, doar textul reclamei fiind modificat. Acest aspect poate duce la rezultate slabe. 
  • Primul lucru care sare in ochii oamenilor este imaginea reclamei. Acum, gandeste-te daca de exemplu o persoana vede o reclama cu imaginea X si textul Y prima data, iar peste cateva zile vede o alta reclama cu aceeasi imagine X dar cu un alt text, sa zicem Z, o va ignora. Asta duce la pierderea potentialilor clienti. 
  • Lipsa reclamelor retargeting. Astfel, toate persoanele care ajungeau pe website si il abandonau, erau total pierdute, deoarece nu exista o reclama care sa “le urmareasca” pe Facebook si sa ii faca sa acceseze din nou website-ul.
Solutii implementate - Facebook Ads
Cum am crescut profitabilitatea campaniilor din Facebook Ads?

In mod normal, am fi inceput un proces prin care puneam toate problemele la punct si continuam sa dezvoltam alte campanii si o strategie noua, dar am privit lucrurile mai diferit de aceasta data.

Am vrut sa avem control total asupra persoanelor care ajung in cabinet in urma unor reclame prin platforma Facebook Ads, pentru a putea masura macar 70% cate persoane care interactionau cu o reclama deveneau si pacienti finali.

Asadar, intra in scena Marketing-ul Conversational.

De ce am adoptat aceasta strategie? Din nevoia de a ne diferentia de celelalte clinici. Cand majoritatea faceau campanii standard care trimiteau audienta pe website si doar asteptau sa fie sunati de acei potentiali clienti, noi am vrut sa ii impulsionam, sa le punem la dispozitie o oferta irezistibila pentru a veni pentru prima data in locatie, ca de acolo sa li se ofere si alte tratamente mai scumpe.

Ce este un ChatBot? Un robot care se conecteaza la pagina Facebook a oricarei afaceri si care poate fi programat in asa fel incat sa poarte o conversatie automata cu persoanele care intra in contact cu pagina si cel mai important, sa capteze datele de contact ale acelor persoane.

✔ Am construit un ChatBot personalizat pentru fiecare serviciu pentru care puteam face o oferta de intrare. Practic aceasta oferta de intrare putea fi un pachet de servicii oferit la un pret redus, sau efectiv o consultatie gratuita, sau un tratament initial alaturi de un discount generos.

✔ Am inceput cu o campanie de promovare pe obiectiv mesaje in Facebook Ads prin care comunicam publicului local ca oferim un pachet de igienizare la un pret redus cu 50% decat in mod normal. Acest serviciu se face deobicei la 6-12 luni, deci majoritatea oamenilor sunt obisnuiti cu el.

✔ Am comunicat in reclama principalele beneficii, precum ca acest tratament previne aparitia parodontozei sau pierderea dintilor si mai ales am folosit elemente de scarcity prin care aminteam oamenilor ca numarul de locuri este limitat si ca oferta expira in cateva zile.

✔ Am impartit audienta reclamei in doua seturi de reclame. Unul in care am inclus persoanele de sex masculin si in care am folosit imagini pentru reclama in care erau barbati pe scaunul medicului dentist, iar alt set de reclame pentru persoanele de sex feminin, pentru a se regasi mult mai repede fiecare om care vedea reclama.

✔ Oamenii care accesau reclama ajungeau in automatizarea din ChatBot, acolo robotelul le trimitea mesaje direct pe Messenger cu toate beneficiile tratamentului si restul detaliilor, iar cine dorea sa obtina oferta si sa se programeze trebuia sa-si lase datele de contact (numar de telefon).

✔ Persoanele care nu ofereau un raspuns concret primeau automat un mesaj peste cateva ore prin care le comunicam ca oferta expira in cateva zile.

✔ Acele persoane care aveau intrebari, trimiteau mesaje direct in Messenger, iar o persoana de la receptie se ocupa sa le trateze acele obiectii si sa-i convinga sa se programeze.

✔ Am implementat aceeasi tactica pentru mai multe servicii oferite in clinica.

Rezultate obtinute strict prin campania de mai sus:
  • 📉 Buget investit: 150,95 lei
  • 💲 Venituri obtinute: 5.850 lei
  • 👥 Persoane programate: 39
  • 👥 Persoane care au anulat programarea: 10

(notificari primite direct prin Messenger de persoana de la receptie responsabila cu programarea pacientilor)

(metrici preluati din Ads Manager din contul vizat)

Rezultate generale obtinute prin promovarea pe Facebook Ads

Doar din cadrul campaniei in care am oferit pachetul de igienizare la pret redus am obtinut 50 de persoane care si-au lasat datele de contact pentru a fi programate, din care 39 de persoane s-au prezentat la programare, totul cu un buget de 150,95 lei, din care au rezultat venituri de 5.850 lei. Destul de profitabil, nu?

120 zile

Durata campaniilor

19K RON

Buget investit

+39%

Crestere a profitului clinicii

311.137

Impactul reclamelor (persoane)

7.114

Abonati in Messenger Bot

500+

Cereri de programari
Programează un apel de consultanță!

Analizăm prezența online a afacerii tale și îți vom arăta ce oportunități de creștere a numărului de clienți există, alături de câteva tactici eficiente de promovare online.